Süleymaniye (Rûdaw) – Kış mevsiminin ilk, yılın en uzun gecesi olan “Yelda” Süleymaniye’de kutlandı.
Kültür Kahvehanesi’nde bir dizi etkinlik düzenlendi.
Araştırmalara göre Yelda sözcüğü Süryanice’de doğum anlamına geliyor. Tarihçiler, Zerdüştilerin bu geceye ayrı bir önem atfettiğini ve bu gece, günün gece üzerinde hakimiyet kurduğuna inandığını, “aydınlığın zaferi” diye adlandırdıklarını söylüyor.
Kürdistan ve İran’da bu geceye “Çile” ve “Yelda” deniliyor.
Bu geceden itibaren günler uzamaya, geceler kısalmaya başlıyor. Yelda gecesinde yağmur veya karın yağması, yeni yılın hayırlı ve bereketli olacağına işaret sayılır.
Bu gece en çok Doğu Kürdistan’da (İran Kürdistanı) yoğun bir ilgi ile kutlanır. Geç saatlere kadar çeşit çeşit yemeklerin hazırlandığı sofralar kurulur ve mumlar yakılır.



