Erbil (Rûdaw) - İsviçre’de Pakistan ve Katar’ın arabuluculuğunda gerçekleştirilen üst düzey müzakerelerin ardından İran heyeti Tahran’a döndü. 18 saat süren yoğun temaslarda, ABD ile yapılan 80 dakikalık kritik görüşme dikkat çekti.
İran ile ABD arasında "İslamabad Mutabakatı" çerçevesindeki yükümlülüklerin yerine getirilmesi amacıyla İsviçre’de düzenlenen üst düzey diplomatik görüşmelerin ilk aşaması tamamlandı.
Cumartesi akşamı Zürih’e ulaşan İran müzakere heyeti, temaslarının ardından Tahran’a hareket etti.
18 saatlik yoğun mesai
Pazar sabahı başlayan ve pazartesi gece yarısına kadar kesintisiz devam eden müzakereler yaklaşık 18 saat sürdü. Pakistan ve Katar’ın arabuluculuk rolünü üstlendiği süreçte; çok sayıda ikili ve çok taraflı toplantı gerçekleştirildi.
ABD ile "İslamabad" pazarlığı
Zirvenin en kritik noktası, İran heyetinin ABD tarafıyla gerçekleştirdiği 80 dakikalık dörtlü görüşme oldu.
Edinilen bilgilere göre İran tarafı bu görüşmede, Washington yönetiminin "İslamabad Mutabakatı" kapsamında üstlendiği taahhütleri ve yükümlülükleri bir an önce hayata geçirmesini talep etti.
Teknik görüşmeler devam ediyor
Müzakerelerin ardından Pakistan ve Katar tarafından ortak bir bildiri yayımlandı. Ana heyetin İsviçre’den ayrılmasına rağmen sürecin durmadığı bildirildi.
İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazım Garibabadi başkanlığındaki teknik ve uzman heyetlerin, üzerinde uzlaşılamayan detaylar için İsviçre’de kalarak görüşmelere devam edeceği kaydedildi.
Pazar günü başlayan bu üst düzey diplomasi trafiği, bölgedeki gerilimi düşürmeyi ve taraflar arasında sürdürülebilir bir anlaşma zemini oluşturmayı hedefliyor.


