Haber Merkezi - Türkiye genelinde hava sıcaklıkları bu hafta yeniden yükselişe geçiyor. Özellikle batı bölgelerinde birçok ilde termometrelerin 30 derecenin üzerine çıkması beklenirken, uzmanlar sıcak ve kuru havanın orman yangını riskini artırdığı uyarısında bulundu.
Meteoroloji değerlendirmelerine göre, Marmara, Batı Karadeniz ve İç Anadolu bölgelerinde sıcaklıklar mevsim normallerinin üzerine çıkarak 2 ila 3 derece artacak.
Rüzgarın poyraz ve karayel yönlerinden esmesi nedeniyle bazı bölgelerde kısa süreli serinlik hissedilse de, sıcak hava etkisini sürdürecek.
İstanbul ve Ankara'da sıcaklık 30 derece civarında
Hafta boyunca İstanbul ve Ankara'da hava sıcaklıklarının 30 derece dolaylarında seyretmesi bekleniyor.
Ege Bölgesi'nde ise sıcaklıkların daha yüksek seviyelere ulaşacağı tahmin ediliyor. İzmir'de gölgede 34, Aydın'da ise 36 derece ölçülmesi beklenirken, güneş altında hissedilen sıcaklığın 45 dereceye kadar çıkabileceği belirtiliyor.
Orman yangınlarına karşı uyarı
Meteoroloji uzmanları, özellikle Antalya ve çevresinde bugün ve yarın etkili olacak sıcak ve kuru rüzgarlara dikkat çekerek vatandaşları orman yangınlarına karşı tedbirli olmaya çağırdı.
Uzmanlar, perşembe gününe kadar yangın riskinin yüksek seyredebileceğini, ardından hava sıcaklıklarında yeniden düşüş yaşanmasının beklendiğini ifade etti.
Bazı illerde sağanak bekleniyor
Öte yandan, bugün itibarıyla Erzincan, Van, Sivas, Erzurum ve Adana çevrelerinde gök gürültülü sağanak yağışların etkili olması bekleniyor.
Doğu Karadeniz'de ise hafta sonuna doğru yağışlı havanın etkisini artıracağı tahmin ediliyor.


