Haber Merkezi - DEM Parti Grup Başkanvekili Gülistan Kılıç Koçyiğit, kamuoyunda "12. Yargı Paketi" olarak bilinen kanun teklifine ilişkin, "Hem cezaevinde olan mahpusların beklentilerini hem toplumun adalet beklentisini karşılamayan bu paketin gerçek anlamda derde derman olmadığı açık ve net” dedi.
Koçyiğit, Meclis'te düzenlediği basın toplantısında çözüm sürecinin yol alabilmesi için yasal düzenlemelerin bir an önce hayata geçirilmesi gerektiğini söyledi.
Süreç kapsamında kurulan komisyonun hazırladığı raporu anımsatan Koçyiğit, "Meclis Başkanı tıpkı komisyon sürecinde olduğu gibi bugün de üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmeli, bu tarihi süreçte gerçek anlamda barış için rolünü oynamalı ve kolaylaştırıcı bir misyonla bu sürece sahip çıkmalıdır. 'Yasal barış, yasal çözüm, yasal adım' diyoruz. Bütün bu yasallıklar olmadan sürecin gerçek anlamda güvenceden yoksun olacağının bir kez daha altını çizmek istiyoruz” diye konuştu.
“Gerçek anlamda derde derman olmadığı açık ve net”
Kamuoyunda "12. Yargı Paketi" olarak bilinen kanun teklifinin AK Parti tarafından Meclis Başkanlığı’na sunulduğunu hatırlatan Koçyiğit, şunları söyledi:
"Bu paket toplumun beklentilerine yanıt veren bir paket değil. Bugün ülkede ciddi bir adalet, eşitsizlik, yargı krizi var. Bu ülkede yargının siyasallaşma hali var. Yargının siyaseti dizayn etme gerçeği var. Ama ne yazık ki, hazırlanan ve bugün kamuoyuyla paylaşılan teklif metninin bütün bu dertlere derman olacak bir bakış açısından uzak olduğunu ifade etmemiz gerekiyor. Bugün yapılması gereken demokrasiyi, eşitliği, özgürlüğü ve adaleti büyütecek paketler ve yasalar yapmaktır. Ama ne yazık ki teknik düzenlemelerle yine palyatif, günü kurtarmaya dair yaklaşımla AKP iktidarının sürece yaklaştığını görüyoruz. Hem cezaevinde olan mahpusların beklentilerini hem toplumun adalet beklentisini karşılamayan bu paketin gerçek anlamda derde derman olmadığı açık ve net."
Mitingler düzenlenecek
DEM Parti tarafından 27-28 Haziran'da Van, Diyarbakır, Mersin ve İstanbul'da "Demokratik Toplumla Özgürlüğe" mitingleri düzenleneceğini dile getiren Koçyiğit, "Bu konuda en başta hükümeti, İçişleri Bakanlığı’nı ve olası bütün provokasyonlara karşı da bunu düzenleyenleri bir kez daha uyarmak istiyoruz: Toplumu karşı karşıya getirmeye çalışan, çözümsüzlük aklını büyütmeye çalışan bu anlayışa hiç kimsenin geçit vermemesi gerektiğini ifade etmemiz gerekiyor. Bizim mitinglerimiz barışçıl birer toplantıdır. Anayasal demokratik hakkımızı kullanıyoruz” ifadelerini kullandı.


