Erbil (Rûdaw) - Kürdistan Bölgesi Başkanı Neçirvan Barzani, Aşure Günü dolayısıyla yayımladığı mesajda, adalet ve hoşgörü değerlerine bağlı kalmanın önemine vurgu yaparak, sorunların diyalog yoluyla çözülmesi çağrısında bulundu.
Kürdistan Bölgesi Başkanı Neçirvan Barzani, bugün (25 Haziran 2026 Perşembe) Aşure Günü münasebetiyle X hesabı üzerinden bir mesaj yayımladı.
Mesajında İmam Hüseyin'in (a.s) Kerbela'daki direnişine atıfta bulunan Başkan Neçirvan Barzani, "Aşure anması, İmam Hüseyin'in (as) Kerbela'da zulme karşı durarak, hak sözünü ve yüce değerleri savunarak sergilediği sabır, inanç ve fedakarlık ruhunu içimizde yeniden canlandırmak için gelmiştir" dedi.
Taraflara birlik ve beraberlik mesajı veren Neçirvan Barzani, "Bu anma vesilesiyle, adalet ve hoşgörü değerlerine bağlı kalmanın yanı sıra safları birleştirmek ve anlaşmazlıkların çözümünde diyalog dilini hakim kılmak için çalışmanın önemini bir kez daha vurguluyoruz" ifadelerini kullandı.
Kürdistan Bölgesi Başkanı, diyalog ve hoşgörünün toplumsal barışa olan katkısına değinerek mesajını şu sözlerle sürdürdü:
"Vatanımızın toplumsal dokusunu koruyacak, güvenlik ve istikrarını pekiştirecek, halkımızın onurlu bir yaşam ve daha iyi bir gelecek beklentilerini hayata geçirecek şekilde, adalete ve hoşgörüye bağlı kalmanın, birlikte hareket etmenin ve sorunların çözümünde diyaloğu esas almanın öneminin altını çiziyoruz."
Irak ve dünya genelinde bugün, Şiilerin üçüncü imamı Hz. Hüseyin ve beraberindekilerin Kerbela'da şehit edilişinin yıl dönümü matem ve çeşitli etkinliklerle anılıyor.


