Erbil (Rûdaw) - Kürdistan Demokrat Partisi (KDP) Politbüro Üyesi Hemin Hawrami, Türkiye'nin Erbil Başkonsolosu Erman Topçu'yla bir araya geldi. Görüşmede Kürdistan Bölgesi-Türkiye ilişkileri, Bağdat'taki siyasi süreç ve hükümet kurma çalışmaları ele alındı.
KDP Politbüro Üyesi Hemin Hawrami, bugün (22 Haziran 2026) Türkiye'nin Kürdistan Bölgesi Başkonsolosu Erman Topçu ile başkent Erbil'de bir araya geldi.
Görüşmeye ilişkin resmi Facebook hesabından bir açıklama yayımlayan Hawrami, "Partimizin, ortak çıkarlar temelinde Kürdistan Bölgesi ile Türkiye arasındaki ilişkilerin daha da geliştirilmesi yönündeki değişmez politikasını ve tutumunu bir kez daha vurguladık" ifadelerini kullandı.
"Bağdat'ta anayasal haklarımızı yeni bir mekanizmayla savunacağız"
Açıklamasında partisinin Irak'ın başkentindeki (Bağdat) siyasi yol haritasına da değinen Hawrami, KDP'nin yeni bir strateji benimsediğini ifade etti. Hawrami, "KDP, sağlam bir program ve mekanizma ile Kürdistan Bölgesi'nin anayasal haklarını Bağdat'ta güçlü bir şekilde savunmaktadır" değerlendirmesinde bulundu.
KDP'nin tüm kesimlerle dengeli ilişkilere önem verdiğinin altını çizen Hawrami, "Anayasa zemininde, anayasal haklarımızın ve şayestelerimizin korunmasına vurgu yapıyor; tüm taraflar ve bileşenlerle uzlaşı, ortaklık ve denge ilkelerine dayalı bir ilişki geliştiriyoruz" dedi.
Kürdistan Parlamentosu ve hükümet kurma çalışmaları
Türkiye Başkonsolosu ile yapılan görüşmenin bir diğer ana gündem maddesi ise Kürdistan Bölgesi'ndeki iç siyasi durum ve hükümet kurma krizi oldu.
Seçimlerin üzerinden yaklaşık 20 ay geçtiğini hatırlatan Hawrami, "KDP, ilk günden beri herkesin katılım sağlayacağı bir ulusal birlik hükümetinin kurulmasından yana oldu. Bazı tarafların muhalefette kalma kararına saygı duyduk ve Kürdistan Yurtseverler Birliği (KYB) ile de büyük bir sabır neticesinde siyasi bir anlaşma imzaladık" ifadelerine yer verdi.
"Tıkanıklıktan çıkmanın tek yolu parlamentonun aktifleştirilmesi"
Kürdistan Parlamentosu'nun yeniden aktifleştirilmesini "elzem ve acil bir ihtiyaç" olarak nitelendiren KDP Politbüro Üyesi, "İçinde bulunduğumuz siyasi tıkanıklıktan çıkışın tek yolu, parlamentonun yeniden aktif hale getirilmesi ve meclis komisyonlarının oluşturulmasıdır" sözleriyle diğer siyasi partilere mesaj verdi.
Siyasi taraflara "ulusal sorumluluk" çağrısı yapan Hawrami, sözlerini şöyle tamamladı:
"Umarım herkes; parlamenter çalışma, demokrasi ve kurumların bütünlüğünün korunması yönündeki söylemlerinde samimi olur ve parlamentonun aktifleştirilmesine destek çıkarak bu sürece yardımcı olur."


