Erbil (Rûdaw) - Başkan Mesud Barzani, Pirmam'da Kanada Parlamentosu bünyesinde yer alan Kanada-Kürt Dostluk Grubu heyetini kabul etti. Görüşmede Kanada heyeti, Kürdistan Bölgesi ile özellikle ekonomi ve teknoloji alanlarındaki ilişkileri daha da geliştirme arzusunda olduklarını belirtti.
Başkan Barzani Ofisi’nden yapılan açıklamaya göre, Başkan Mesud Barzani bugün (22 Haziran 2026 Pazartesi) başkent Erbil'in Pirmam (Selahaddin) ilçesinde Kanadalı parlamenterleri ağırladı. Heyette, Kanada Parlamentosu Üyesi Ziad Aboultaif ve Parlamenter aynı zamanda eski Uluslararası Kalkınma Bakanı Ahmed Hussen yer aldı.
"Kürdistan halkının davası meşrudur"
Açıklamada, Kanadalı heyetin Başkan Barzani ile bir araya gelmekten duyduğu memnuniyet dile getirildi. Heyet üyeleri görüşmede Kürdistan halkının haklı davasının meşruiyetine vurgu yaparak, Kürt halkının tarihi mücadelesi ve fedakarlıklarının yanı sıra Peşmerge Güçleri'nin IŞİD terörüne karşı sergilediği destansı kahramanlıklardan övgüyle bahsetti.
Görüşmede ayrıca, Kanada Parlamentosu'ndaki Kanada-Kürt Dostluk Grubu'nun yürüttüğü faaliyetler ele alındı. Heyet, Kürt Diasporası Federasyonu ile yürüttükleri ortak çalışmalar ve federasyonun Kürdistan davasına uluslararası arenada sunduğu katkılar hakkında Başkan Barzani’ye brifing verdi.
Başkan Barzani'den Kanada'ya teşekkür
Başkan Barzani ise görüşmede, Kanada hükümetinin ve halkının Kürdistan Bölgesi'ne yönelik tutumunu takdirle karşıladığını ifade etti. Barzani, "Özellikle IŞİD teröristlerine karşı verdiğimiz zorlu mücadele başta olmak üzere, birçok farklı kritik süreçte Kürdistan halkının ve Peşmerge'nin yanında duran Kanada devleti ve halkına destek ile yardımlarından dolayı teşekkür ediyorum" dedi.
Açıklamanın sonunda, Başkan Barzani'nin Kürdistan halkı ile Kanada halkı arasındaki dostluk bağlarının ve çok yönlü ilişkilerin daha da derinleştirilmesine tam destek verdiği ve bu sürecin ilerletilmesi için gerekli vizyonu paylaştığı kaydedildi.
.jpg&w=3840&q=75)


