Haber Merkezi - İran Dışişleri Bakanlığı, Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi’nin bir heyet başkanlığında Irak’ın başkenti Bağdat’a resmi bir ziyaret gerçekleştirdiğini duyurdu.
Bakanlık, ziyaretin içeriğine ilişkin yaptığı açıklamada; ikili ilişkiler, bölgedeki son gelişmeler ve uluslararası meseleler üzerine istişarelerde bulunulacağını belirtti.
Bugün Irak Dışişleri Bakanlığı’ndan bir kaynak Rûdaw’a verdiği bilgide, sabah saat 09:00’da mevkidaşlar Abbas Erakçi ve Fuad Hüseyin’in bir araya geleceğini, ardından düzenlenecek ortak basın toplantısında görüşmenin detaylarının kamuoyuyla paylaşılacağını ifade etti.
Ziyaretin gündemi ve ele alınacak konulara dair aynı kaynak; "Görüşmelerde öncelikli olarak Bağdat-Tahran arasındaki ikili ilişkilerin geliştirilmesi, güvenlik ve sınır dosyaları ile bölgedeki güncel siyasi ve güvenlik gelişmeleri ele alınacak" dedi.
İran Dışişleri Bakanı Erakçi’nin, Iraklı mevkidaşının yanı sıra Irak Cumhurbaşkanı, Başbakanı ve diğer bazı siyasi liderlerle de bir araya gelmesi bekleniyor.



