Erbil (Rûdaw) - Şii Koordinasyon Çerçevesi’nin, Ali Falih Zeydi başkanlığındaki yeni Irak hükümetine "Turizm" ve "Yönetişim" adıyla iki yeni bakanlık eklemeyi planladığı bildirildi.
Rûdaw’ın edindiği bilgilere göre, Şii siyasi partiler arasında, Ali Falih Zeydi'nin kurduğu yeni kabinede bakanlık sayısını artırmaya yönelik bir eğilim bulunuyor. Gündemdeki plana göre, Kültür Bakanlığı ikiye bölünerek "Kültür ve Tarihi Eserler Bakanlığı" ile bağımsız bir "Turizm Bakanlığı" oluşturulacak. Yeni kurulacak Turizm Bakanlığı için eski Çalışma ve Sosyal İşler Bakanı Ahmed el-Esedi’nin ismi öne çıkıyor.
Öte yandan, "Yönetişim Bakanlığı" adıyla ikinci bir bakanlığın daha kurulması hedefleniyor. Bu bakanlık için en güçlü adayın ise Muhammed Sahib el-Deraci olduğu belirtiliyor.
Bedir Örgütü Rûdaw’a doğruladı
Şii Koordinasyon Çerçevesi'nin önde gelen bileşenlerinden Bedir Örgütü’nün Siyasi Büro Üyesi Ebu Misak el-Mesari, Rûdaw’a yaptığı açıklamada söz konusu iddiaları doğruladı. El-Mesari, mevcut siyasi tıkanıklığı aşmak amacıyla böyle bir adımın gündemde olduğunu kaydetti.
Rûdaw’a konuşan Irak İslam Yüksek Konseyi Sözcüsü Dr. Ali el-Difai de, "Ahmed el-Esedi'nin Turizm Bakanı yapılması yönünde ciddi istişareler var. Kendisi sahip olduğu idari ve siyasi tecrübeyle bu sektörü canlandırabilecek bir isim" ifadelerini kullandı.
Ancak konuyla ilgili görüşmelerin sürdüğünü belirten Sadikun Hareketi Siyasi Büro Üyesi Saad es-Saadi, Rûdaw’a yaptığı açıklamada, "Bu konu Çerçeve içerisinde tartışılıyor fakat henüz nihai bir karara varılmış değil" dedi.
Yeni kabinede 9 bakanlık hala boş
Irak Parlamentosu, 14 Mayıs 2026'da Başbakan Ali Falih Zeydi'nin kabinesi için toplanmış ve hükümet programını onaylamıştı. Yapılan oylamada 14 bakan adayı güvenoyu alırken, 5 aday reddedilmiş, geri kalan isimler ise oylamaya sunulamamıştı. Zeydi kabinesinin tam olarak şekillenebilmesi için geriye kalan 9 bakanlığın daha parlamentodan güvenoyu alması gerekiyor.
.webp&w=3840&q=75)


