Haber Merkezi - Irak’ın, Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü'nün (OPEC) kendisine daha yüksek petrol üretim kotası vermemesi halinde gelecekte örgütten ayrılmayı değerlendirebileceği bildirildi.
Bloomberg News'in haberine göre, üst düzey bir Iraklı yetkili, OPEC'in Irak'a daha yüksek üretim kotası tahsis etmemesi durumunda Bağdat yönetiminin örgütten ayrılma seçeneğini masaya yatırabileceğini söyledi.
Yetkili, Irak'ın şimdilik OPEC üyeliğini sürdürme niyetinde olduğunu ancak ülkenin üretimini artırmaya ihtiyaç duyduğunu vurguladı.
Gelir kayıplarını telafi etmek istiyor
Iraklı yetkili, Bağdat yönetiminin İran ile yaşanan savaş döneminde petrol satışlarında oluşan kayıpların yol açtığı mali sıkıntıları giderebilmek için daha fazla üretim yapma imkânına ihtiyaç duyduğunu belirtti.
Bu nedenle Irak'ın, mevcut üretim kotasının yükseltilmesini talep ettiği ifade edildi.
OPEC'te yeni kota değerlendirmesi
Öte yandan OPEC ve örgüte ortak ülkeler, üye ülkelerin teknik olarak ne kadar petrol üretebileceğini belirlemek amacıyla kapsamlı bir inceleme yürütüyor.
Yıl sonuna kadar tamamlanması beklenen çalışmanın, 2027 yılına ilişkin üretim hedeflerinin belirlenmesinde esas alınacağı kaydedildi.
Daha önce Birleşik Arap Emirlikleri de üretim kısıtlamaları konusunda örgütün fiili lideri Suudi Arabistan ile yaşadığı uzun süreli görüş ayrılıkları nedeniyle OPEC'ten ayrılmayı değerlendirdiğini açıklamıştı.

.webp&w=3840&q=75)

