Bağdat (Rûdaw) - İlam Yol ve Ulaşım Genel Müdürü, İmam Hüseyin’in şehadet yıldönümü (Tasua ve Aşure) merasimlerine katılmak üzere son 24 saatte 19 binden fazla İranlı ziyaretçinin kentteki Mehran Sınır Kapısı’ndan geçiş yaptığını açıkladı.
İlam Yol ve Ulaşım Genel Müdürü Haydar Deştipur yaptığı açıklamada, "16 Haziran'dan bu yana en az 131 bin İranlı ziyaretçi bu sınır kapısını kullanarak Irak’taki kutsal mekanlara geçti" dedi.
Haydar Deştipur, "Sadece son 24 saat içerisinde sınır kapısından 19 bin 808 ziyaretçi giriş-çıkış yaptı" ifadelerini kullandı.
Deştipur ayrıca, bugün sabah saat 08:00'den bu yana Mehran sınırından 4 bin kişinin geçiş yaptığını belirtti.
Dün ise İlam Valisi Ahmed Keremi, "Ziyaretçiler için konaklama, ibadet ve otopark gibi tüm hizmetler hazır hale getirilmiştir" açıklamasında bulunmuştu.
Kürdistan Bölgesi ile İran arasında 3'ü resmi, 4'ü yarı resmi olmak üzere toplam 7 sınır kapısı bulunuyor.
Mehran Sınır Kapısı, turist ve ziyaretçi geçişlerinin yanı sıra ticari faaliyetler açısından da İran ile Irak arasındaki en önemli sınır kapılarından biri konumunda yer alıyor. Kapı, Irak'taki Şii kutsal mekanlarına yakınlığı nedeniyle her yıl en fazla ziyaretçinin geçiş yaptığı sınır hattı olarak biliniyor.
.jpg&w=3840&q=75)


